Groene smoothie, de basis

Een supersnelle, lekkere en eenvoudige manier om extra vitaminen, mineralen, vezels en enzymen binnen te krijgen. Door minimaal 350 gram groenten per dag te eten krijg je:

  • meer energie
  • een mooiere huid, haar & nagels
  • een versterkt het immuunsysteem
  • gezonde darmen
  • een gezonder gewicht

De basis van een groene smoothie is: 

groene bladgroenen + 2 stuks fruit + water

KIES JE BLADGROENTEN, Bijv. spinazie, andijvie, boerenkool, alle slasoorten, postelein, snijbiet, lamsoortjes, raapsteeltjes, bleekselderij, etc.. En doe minimaal 2 volle handen in de blender.

VOEG WATER TOE, Vul de blender tot de hoogte van de bladgroenten.

KIES JE FRUIT, één van de twee fruitsoorten moet een beetje ‘creamy’ zijn, zoals een appel, banaan, mango of avocado. Vul eventueel aan met een tweede fruitsoort zoals aardbeien, bramen, blauwe bessen, kiwi, perzik, meloen, etc..

KIES EXTRA GROENTE, voeg eens wat extra groenten toe aan je smoothie. Bijvoorbeeld een stuk komkommer of een rode paprika.

BLENDEN, vermeng alles tot het een gladde massa is, schenk in een mooi glas en geniet.

Ook makkelijk ‘To Go’ in een afsluitbare beker

Tip: voeg chiazaad, kokos- of olijfolie, pitten, zaden, (gebroken) lijnzaad, etc. toe voor een volwaardig ontbijt of lunch.

Wil je weten of je hormonen in balans zijn, lees dan mijn blog over je lichaam en hormonen.

Share This
× Hoe kan ik je helpen?