Homemade hormoonproof Tonijnsalade

Met deze tonijnsalade maak je het jezelf makkelijker om lekkerder in je vel en kleding te zitten. Tonijn is goed voor je hormoonbalans. Het bevat de gezonde vetten en is een bron van eiwit. Let er wel goed op dat je als je tonijn in blik koopt, als je net zoals ik heb gedaan, de ingrediënten checkt of er geen suiker aan toe is gevoegd. Door de goede vetten geeft tonijn je na de maaltijd de energie die je nodig hebt om alles te doen wat je moet doen zonder de welbekende energiedips.

Alle ingrediënten die ik heb gekozen zijn suikervrij. Kijk hiervoor op de het etiket bij de ingrediënten of er geen suikers (of 1 van de schuilnamen van suikers) aan toegevoegd zijn.

Het basisrecept heeft maar 5 ingrediënten. Natuurlijk kan je ook variëren. Ik heb nu gekozen voor appel en pesto. Een lekkere variatie is de pesto en appel vervangen door kappertjes, rode paprika en rode ui. In plaats van mayonaise kan je ook volle biologische yoghurt gebruiken.

Wat heb je nodig voor de hormoonproof tonijnsalade:

√ 1 klein blikje tonijn in water
√ 1 appel
√ 1 1/2 tl Belgische mayonaise
√ 1 1/2 tl groene pesto
√ eventueel peper & zout
√ 4 biologische rijstwafels

 

Hoe maak je de tonijnsalade:

Laat het blikje tonijn goed uitlekken. Doe de tonijn daarna in een kom. Schil de appel en snij deze in kleine stukjes. Meng eerst de mayonaise en de pesto goed door de tonijn. Voeg daarna de appelstukjes toe. Meng alles goed door en verdeel vervolgens de tonijnsalade over de rijstwafels. 

Eet smakelijk! 

p.s. deze tonijnsalade is een perfecte basis voor een maaltijdsalade, klik hier voor het recept.

Share This