Vrouw in Balans Weekplanner

ViB Leefstijl gids

De Vrouw in Balans Methode helpt je om gezond af te vallen. We beginnen vaak goed gemotiveerd, je weet wat je doel is en zet er alles voor opzij. Maar na een paar weken neemt het normale leven het weer over en verdwijnt je doel steeds vaker naar de achtergrond. Om een nieuwe gezond slanke leefstijl eigen te maken is het een must om je doelen top of mind te houden. Zelf heb ik dit ook gedaan. Iedere vrijdagochtend nam ik de tijd om te evalueren hoe de week was gegaan. Zo ruilde ik stap voor stap oude patronen, gewoontes en overtuigingen in voor nieuwe. Zo leerde ik van de dingen die niet zo goed waren gegaan, ik leerde mijn lichaam kennen en hoe ze werkt beter herkennen en vierde mijn overwinningen en successen. Voor mij is het een vaste gewoonte geworden om iedere vrijdagochtend even hiervoor de tijd te nemen.

De Vrouw in Balans Weekplanner gaat jou helpen om je te focussen op je doel en het trainen van nieuwe gewoontes en overtuigingen. Door jezelf wekelijks de tijd te gunnen om stil te staan bij jouw vorderingen kun je waar nodig sneller bijsturen. Je merkt veel sneller kleinere veranderingen op, maakt het jezelf makkelijker om je motivatie vast te houden en kan jij je beter focussen op de successen die je behaalt. Of deze successen gaan over gewichtsverlies, meer energie en/of rust ervaren, lekkerder in je vel zitten, dat maakt niet uit. Alleen al door ze te voelen, hoe klein of groot ze ook mogen zijn, je triggerd hiermee meteen de gelukshormonen in je brein waardoor de verankering in je brein een positieve boost krijgt.

Hoe gebruik je de planner:

De planner zal er voor iedereen anders uitzien. Voor het wegen en meten is het goed om een vaste dag en moment van de dag per week te kiezen. Zo krijg je het meest eerlijke beeld van je gewicht en centimeters. In het Vrouw in Balans programma leg ik uit hoe afvallen echt werkt en waarom je een periode van 7 dagen nodig hebt om het echte resultaat op te merken. De planner datumloos, dus jij kan zelf beslissen welke dag je begint.

Omdat het veranderen van je leefstijl gaat over meer dan alleen anders eten staan er op de planner ook vragen over je energieniveau, gedachtes, doel, focus en gewoontes. Kies wekelijks nieuwe subdoelen om uiteindelijk je grote doel te gaan bereiken. Ben je na een week nog niet helemaal tevreden over het resultaat, blijf dan bij dit subdoel net zo lang tot je zelf voelt dat het goed is.

En vervolgens maak je voor jezelf alvast een planning qua eten. Neem in de planning ook de realiteit mee. Hier wil ik mee zeggen, denk na over welke dagen je meer tijd hebt om te koken en op welke dagen er minder tijd is. En last but not least plan je ook alvast je beweeg- en/of sportmomenten in.

Door de planner actief te gebruiken blijft je doel top of mind en ga je actief aan de slag met het veranderen van gewoontes, gedachtes en overtuigingen. Het wordt veel makkelijker om bij te sturen, merk je op wat er allemaal wel goed gaat en kan je deze positieve veranderingen sneller gaan uitbreiden.

De planner bevat 50 pagina’s, 50 weken! En is te bestellen in de webshop.