Afl. #19 Vrouw in Balans podcast

Emoties en je relatie met eten gaan hand in hand samen. De term ’emotie-eten’ wordt altijd negatief gekoppeld aan eten om je beter te voelen. Eigenlijk is ’emotie-eten’ het eten vanuit een emotie die je voelt en deze of onderdrukken of versterken.

Er zijn verschillende emoties waarom je eet. Bijvoorbeeld omdat het lekker is, omdat je het verdiend hebt, uit verveling, omdat het gezellig is, omdat je verdrietig bent en omdat je stress hebt. Deze emoties, gevoelens hebben niks te maken met honger. Maar met snaaien, eten reageer je op een emotie. Je emoties zijn daarnaast gekoppeld aan woorden en situaties. 

Het vervelende van emotie-eten is dat het een hele negatieve bijwerking kan hebben, er kunnen eetbuien ontstaan die je extra rot laten voelen. Het kan een negatief effect hebben op je gewicht, waardoor je aankomt en ook dit weer een negatief gevoel geeft.

Een belangrijke onderdeel van mijn werk is jezelf en je gevoelens leren herkennen en erkennen. Jezelf leren begrijpen en zo een andere relatie met eten creëren die je wel echt gelukkig maakt.  In deze nieuwe podcast gaan we het ’emotie-eten’ ontrafelen en ontdek je dat iedereen een ’emotie-eter’ is.  Je zal deze podcast geweldig vinden als je wil ontdekken wat ’emotie-eten’ echt is en zo jezelf en je gedrag beter leren begrijpen.

AFLEVERING 19, We zijn allemaal ’emotie-eters’

Beluister hier deze aflevering!
Claudia Vesters Beat the Need to Over Eat

Gratis training ‘Beat the system’

Ken je die hongerklop om 4 uur? Heb je net genoten van een heerlijke lunch, begint je lekkere trek alweer op te spelen. Hoe reken je af met die dagelijks terugkerende snackmomenten? Vraag mijn gratis mini training aan en beat the system.