Omega 3

Gezond slank leven van binnenuit. Een onmisbare dagelijkse toevoeging aan een heerlijke gezonde slanke leefstijl.

Een natuurlijk medicijn

Zoals je misschien wel weet ben ik een groot voorstander van een (h)eerlijke gezonde slanke leefstijl. Eerlijke gezonde voeding is een natuurlijk medicijn voor je hormonen, hersenen en lichaam. Ieder mens is uniek en daarom verschilt de voedingsbehoefte per individu. Ook als je gezond eet, kan het zijn dat je te weinig voedingstoffen uit je voeding binnenkrijgt. Helaas is de kans hierop vrij groot. Dit heeft allemaal te maken met de manier waarop ons voedsel tegenwoordig wordt geproduceerd.

Om die reden zijn supplementen meestal de beste manier om eventuele tekorten aan te vullen. Als je niet zeker weet of je een tekort hebt, dan is suppletie een veilige manier om ervoor te zorgen dat je lichaam voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om optimaal voor je te werken. Supplementen zijn geen vervanging voor een gezond eetpatroon. Ze zijn een aanvulling op een gezond eetpatroon, de basis blijft altijd ‘eet zoals de natuur voor ons bedoeld heeft’.

In mijn eigen gezonde leefstijl ben ik altijd op zoek naar de beste producten. Hier stel ik hoge eisen aan. Ik ben zo blij dat ik nu kan zeggen dat ik een uitmuntende Omega 3 visolie en een Vegan Omega 3 olie heb gevonden. Heel graag deel ik de voordelen van dit product met je.

De voordelen van Omega 3

Omega 3 …

N

kan de symptomen van metaboolsyndroom verminderen

N

helpt de vetverbranding te versnellen

N

helpt bij hormonale kwaaltjes en klachten zoals opvliegers, stemmingswisselingen

N

zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen

N

werkt ontstekingsremmend

N

geeft meer rust en helderheid in je hoofd

N

is goed voor je huid

N

kan de gezondheid van je ogen verbeteren

N

verbetert je slaap

N

kan vet in de lever verminderen

Claudia Vesters Hersenen Portrait Afvallen Slank Gezond Omega 3

Ervaar je nu klachten?
Heb je vage kwaaltjes. Of allebei?

EPA, één van de vetzuren in vette vis, heeft een bewezen gunstige invloed op hormoonschommelingen, zoals tijdens menstruatie, zwangerschap en de overgang. EPA is een bestandsdeel voor een aantal stoffen die van invloed zijn op de productie van verschillende hormonen en enzymen.

Claudia Vesters Afvallen Slank Omega Visolie Gezondheid

Versnelt de vetverbranding

De vrouwen die ik coach hebben allemaal als doel een (h)eerlijk gezond slank leven. Ik ben ervan overtuigd dat je lichaam beter functioneert als je de juiste voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden eet. Zo breng je je hormonen in balans, krijg je meer energie, gaat je lichaam beter voor je werken en verbrand je overtollig lichaamsvet.

Uit meerdere onderzoeken komt naar voren dat visolie en Omega 3 afvallen bevorderen. Dit komt door een verbeterde verbranding van lichaamsvet als je gaat bewegen. Doordat de toevoer van bloed naar je spieren verbetert, kan je lichaam vet efficiënter verbranden.

Als je voldoende Omega 3 eet, functioneert jouw lichaam beter. Helaas krijgen de meeste mensen veel te weinig Omega 3 binnen via ons voedsel.

Zo lijkt twee keer per week vette vis eten een goede basis, maar is dit in werkelijkheid onvoldoende. Eigenlijk zou je iedere dag, om voldoende Omega 3 binnen te krijgen, minimaal drie vette haringen moeten eten. Maar gelukkig kan het ook anders, door bijvoorbeeld dagelijks een lepeltje visolie te gebruiken.

Waarom is voldoende Omega 3 consumeren zo belangrijk?

voor ons functioneren

Bouwstof voor hersenen en ogen

Omega 3 vetten zijn belangrijk voor het goed functioneren van ons lichaam en dan voornamelijk voor onze lichaamscellen waaruit we zijn opgebouwd. Daarnaast hebben deze meervoudig onverzadigde vetten nog andere meer specifieke functies, zoals bouwstof voor hersenen en ogen.

uit onze voeding halen

Ons lijf maakt het niet aan

Omega 3 vetten kunnen we ook nog eens, net als veel vitaminen en mineralen, niet zelf maken. Ze worden essentieel genoemd, wat betekent dat ze in onze voeding moeten zitten.

combineren met omega 6

Ze zetten processen aan en uit

Omega 6 vetten zijn ook essentieel en de tegenhanger van Omega 3. Ze zijn ook belangrijk omdat ze samen belangrijke processen reguleren (aan- en uitzetten).

Helaas heeft ons Westerse eetpatroon ervoor gezorgd dat de verhouding tussen Omega 3 en Omega 6 vetten, bij meer dan 90% van de mensen, niet meer in balans is. Deze moet ongeveer 1:3 zijn, maar is (gemiddeld) hoger dan 1:10 geworden.

stuggere celwand

Aan- en afvoer van ‘stoffen’ is niet oke

Ons celmembraan, ofwel onze celwand, is stugger geworden. Voedingsstoffen en afvalstoffen worden dan steeds minder goed aan- en afgevoerd. Een verstoorde vetzuurbalans brengt meerdere nadelen met zich mee. Ook kost het meer energie van het lichaam en is het op gewenst gewicht blijven ook lastiger bij een verstoorde vetzuurbalans.

'lege' bewerkte producten

Supermarktvoedsel is ‘Omega 3 arm’

Onze supermarkten staan vol met sterk bewerkte producten die veel goedkope plantaardige oliën als grondstof bevatten. Denk aan zonnebloem-, palm, soja- en maïsolie. Deze oliën bevatten veel Omega 6 en weinig of geen Omega 3 vetten. Omdat veel dieren in de bio-industrie dit te eten krijgen, bevat veel supermarktvlees ook veel Omega 6 en nauwelijks Omega 3.

we eten minder vis

Huidige vis minder ‘Omega 3 rijk’

Aan de andere kant zijn voedzame Omega 3 rijke vette vissen als haring, makreel en sardientjes minder populair geworden. Helaas bevat de wel populaire zalm, uit onze supermarkten, veel minder Omega 3 dan vroeger. Dit komt omdat deze in korte tijd gekweekt wordt met goedkoop Omega 6 rijk krachtvoer. En dan hebben het nog niet eens over de kweekvissen tilapia en pangasius.

Naast het mijden van bewerkt voedsel en goedkoop vlees, is het consumeren van vette vis of visolie de manier om de verstoorde balans te herstellen.

Waarom heb ik voor deze visolie gekozen?

Mijn gezondheid is mijn kostbaarste bezit. Daarom stel ik hoge kwaliteitseisen aan de producten die ik eet. Maar ook aan de supplementen die ik gebruik. Ruim 2 jaar ben ik op zoek geweest naar een goede visolie die aan mijn eisen voldoet. Kortom een product waar ik 100% achter kan staan. En die heb ik gevonden. Ik leg je uit waarom ik voor deze visolie heb gekozen.

het is vloeibaar en heeft een zachte smaak

geen nare nasmaak of oprispingen

is ook geschikt in koude gerechten als smoothies, shakes en joghurt

is goed opneembaar door het lichaam

is vrij van conserveringsmiddelen, kleur- en zoetsstoffen en kunstmatige aroma's

is duurzaam, MSC-gecertificeerd en zit in een glazen fles (BPA vrij)

Wilde vette vis, zoals haring, sardientjes of makreel, is een hele goede bron van waardevolle onverzadigde vetzuren Omega 3 EPA, DHA én van vitamine D. Magere vis daarentegen, zoals kibbeling, vissticks, tilapia en pangasius, bevat deze belangrijke voedingsstoffen nauwelijks. De Vegan Omega 3 olie heeft dezelfde kwaliteiten.

De dagdosering van 5 ml, dat gelijk staat aan één dessert- of koffielepel, Pure Arctische Visolie bevat de Omega 3 vetten van omgerekend ruim een halve haring. Het is wetenschappelijk bewezen dat deze hoeveelheid EPA en DHA goed is voor het hart**, goed is voor je gezichtsvermogen* (helpt om scherp te blijven zien) en goed is voor je hersenfunctie*. Het gunstige effect wordt verkregen bij een dagelijkse inname van 250 mg DHA* of 250 mg EPA/DHA**. Dit zijn wettelijk goedgekeurde gezondheidsclaims. Maar liefst 20% van het vet in onze hersenen bestaat uit Omega 3 DHA; het is een belangrijke bouwsteen voor hersenen, zoals calcium dat is voor de botten.

De dagdosering van 5 ml, dat gelijk staat aan één dessert- of koffielepel. Algenolie is de visvrije versie van visolie. Algen zijn de enige plantjes die dezelfde Omega-3 vetzuren bevatten als vette vis. Dit betekent ook dat deze onverzadigde vetten net zo gevoelig zijn voor oxidatie als in visolie.

Wanneer algenolie oud of minder vers is kan deze dus gaan stinken. Deze algenolie gaat in goede conditie de fles in en wordt ook nog eens beschermd door de natuurlijke antioxidanten van vers geperste lijnzaadolie (die zelf ook plantaardige Omega-3 vetzuren bevat). De natuur doet haar werk.

Vegan Omega 3

De vitamine D in de visolie is belangrijk voor het behoud van sterke botten en sterke tanden. Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en speelt een rol bij het behoud van sterke spieren.

Walnoten, lijnzaad, algen, hennepzaad en chiazaad zijn plantaardige bronnen van Omega 3. Plantaardige Omega 3 is door het lichaam lastig te activeren. De dierlijke variant is daarom aan te raden. Zalm, makreel, haring en de producten van grasgevoerde dieren zijn rijke bronnen van Omega 3. Vissen maken niet zelf EPA en DHA aan, maar dat halen ze direct uit algen. Heeft Vegan je voorkeur dan is de Vegan Omega 3 absoluut een goede keuze.

Laten we het leven niet te zwaar maken

Ieders verhaal is eigen. Daarom kan ik me goed voorstellen dat jij nog vragen hebt over de programma's en welke het beste bij jou past. Ik help je graag. Bel of mail me voor persoonlijk advies.

Beat the System

info@claudiavesters.nl

06-23476436