Gezond slank leven van binnenuit

OMEGA 3

Een onmisbare dagelijkse toevoeging aan een (h)eerlijke gezonde slanke leefstijl.

Body en Mind

Omega 3

Zoals je misschien wel weet ben ik een groot voorstander van een (h)eerlijke gezonde slanke leefstijl. (h)Eerlijke gezonde voeding is een natuurlijk medicijn voor je hormonen, hersenen en lichaam. Ieder mens is uniek en daarom verschilt de voedingsbehoefte per individu. Ook als je (h)eerlijk gezond eet kan het zo zijn dat je te weinig voedingstoffen uit je voeding binnenkrijgt. Helaas is de kans hierop tegenwoordig vrij groot. Dit heeft allemaal te maken met de manier waarop ons voedsel wordt geproduceerd. 

Supplementen zijn daarom meestal de beste manier om eventuele tekorten aan te vullen. Als je niet zeker weet of je een tekort hebt, dan is suppletie een veilige manier om ervoor te zorgen dat je lichaam voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om optimaal voor je te werken. Supplementen zijn geen vervanging voor een gezond eetpatroon. Ze zijn een aanvulling op een gezond eetpatroon, de basis blijft altijd ‘eet zoals de natuur voor ons bedoeld heeft’.

 In mijn eigen gezonde slanke leefstijl ben ik altijd opzoek naar de beste producten. Ik stel hier hoge eisen aan. Ik ben zo blij dat ik nu kan zeggen dat ik een uitmuntende OMEGA 3 visolie heb gevonden. Heel graag deel ik de voordelen van dit product met je.

De voordelen van Omega 3

Z

Het kan de symptomen van metaboolsyndroom verminderen

Z

Ondersteunen om vetverbranding te versnellen

Z

Positief ondersteunen bij hormonale kwaaltjes en klachten zoals opvliegers, stemmingswisselingen

Z

Een betere opname van voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen

Z

Het werkt ontstekingsremmend

Z

Geeft je meer rust en helderheid in je hoofd

Z

Is goed voor je huid

Z

Kan de gezondheid van je ogen verbeteren

Z

Verbetert je slaap

Z

Kan vet in de lever verminderen

Rise and Shine exclusieve coaching

Ervaar je nu klachten en/of heb je vage kwaaltjes?

EPA, een van de vetzuren in vette vis, heeft een bewezen gunstige invloed op hormoonschommelingen, zoals tijdens menstruatie, zwangerschap en de overgang. EPA is een bestandsdeel voor een aantal stoffen die van invloed zijn op de productie van verschillende hormonen en enzymen.

Zalm - brain food

Omega 3 versnelt de vetverbranding

De vrouwen die ik coach hebben allemaal als doel een (h)eerlijk gezond slank leven. Ik ben er van overtuigd dat je lichaam beter functioneert als je de juiste voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden eet. Je brengt zo je hormonen in balans, krijgt meer energie, je lichaam gaat beter voor je werken en zo zorg je ervoor dat je het lichaamsvet gaat verbranden dat er nu teveel is.

Uit meerdere onderzoeken komt naar voren dat visolie en Omega-3 afvallen bevorderen doordat ze voor een betere verbranding van lichaamsvet zorgen als je gaat bewegen. Visolie zorgt namelijk voor een betere bloedtoevoer naar de spieren, waardoor je lichaam in staat is efficiënter vet te verbranden.

Voldoende Omega 3 eten laat jouw lichaam beter functioneren. Helaas krijgen de meeste mensen veel te weinig omega 3 binnen via ons voedsel.

Twee keer per week vette vis eten is een goede basis, maar helaas niet voldoende. Eigenlijk zou je iedere dag, om voldoende omega 3 binnen te krijgen, minimaal 3 vette haringen moeten eten. Daarom is een dagelijks lepeltje visolie een goede aanvulling.

Waarom is voldoende Omega 3 consumeren zo belangrijk

Omega-3 vetten zijn belangrijk voor het goed functioneren van ons lichaam en dan voornamelijk voor onze lichaamscellen waaruit we zijn opgebouwd. Daarnaast hebben deze meervoudig onverzadigde vetten nog andere meer specifieke functies, zoals bouwstof voor hersenen en ogen.

Omega-3 vetten kunnen we ook nog eens (net als veel vitaminen en mineralen) niet zelf maken. Ze worden essentieel genoemd, wat betekent dat ze in onze voeding moeten zitten.

Omega-6 vetten zijn ook essentieel en de tegenhanger van Omega-3. Ze zijn ook belangrijk omdat ze samen belangrijke processen reguleren (aan- en uitzetten).

Helaas heeft ons Westerse eetpatroon ervoor gezorgd dat de verhouding tussen omega-3 en omega-6 vetten, bij >90% van de mensen, niet meer in balans is. Deze moet ongeveer 1:3 zijn, maar is (gemiddeld) hoger dan 1: 10 geworden. Hierdoor wordt het celmembraan (de celwand) veel stugger. Voedingsstoffen en afvalstoffen worden dan steeds minder goed aan- en afgevoerd. Een verstoorde vetzuurbalans brengt meerdere nadelen met zich mee. Ook kost het meer energie van het lichaam en is het op gewenst gewicht blijven ook lastiger bij een verstoorde vetzuurbalans.

De voedingsindustrie zet de supermarkt vol met sterk bewerkte producten die veel goedkope plantaardige oliën (zonnebloem-, palm, soja- en maïsolie) als grondstof bevatten. Deze oliën bevatten veel omega-6 en weinig of geen omega-3 vetten. Omdat veel dieren in de bio-industrie dit ook te eten krijgen, bevat veel supermarktvlees ook veel omega-6 en nauwelijks omega-3.

Aan de andere kant zijn voedzame Omega-3 rijke vette vissen als haring, makreel en sardientjes minder populair geworden. Helaas bevat de wel populaire zalm veel minder Omega-3 dan vroeger omdat deze in korte tijd gekweekt wordt (met goedkoop Omega-6 rijk krachtvoer). En dan hebben het nog niet eens over de kweekvissen tilapia en pangasius.

Naast het mijden van bewerkt voedsel en goedkoop vlees (minder omega-6) is het consumeren van vette vis of visolie (meer omega-3) de manier om de verstoorde balans te herstellen.

Omega 3 visolie

Waarom heb ik voor deze visolie gekozen?

Mijn gezondheid is mijn kostbaarste bezit en ik stel daarom hoge kwaliteitseisen aan de producten die ik eet, maar ook aan de supplementen die ik gebruik. Ruim 2 jaar ben ik opzoek geweest naar een goede visolie die aan mij kwaliteitseisen voldoet. Kortom een product waar ik 100% achter kan staan. 

  • Het is vloeibaar
  • Heeft een zachte smaak
  • Gelukkig geen nare nasmaak of oprispingen
  • Is ook geschikt in koude gerechten als smoothies, shakes en yoghurt
  • Is goed opneembaar door het lichaam
  • De olie is vrij van kunstmatige aroma’s en vrij van conserveringsmiddelen, kleur- of zoetstoffen
  • En is duurzaam, MSC-gecertificeerd en zit in een glazenfles (BPA vrij)

Wilde vette vis, zoals haring, sardientjes of makreel, is een hele goede bron van waardevolle onverzadigde vetzuren Omega-3 EPA en DHA én van vitamine D. Magere vis daarentegen (kibbeling, vissticks, tilapia en pangasius) bevat deze belangrijke voedingsstoffen nauwelijks.

De dagdosering (5 ml) (één dessert- of koffielepel) Pure Arctische Visolie bevat de Omega-3 vetten van (omgerekend) ruim een halve haring. Het is wetenschappelijk bewezen dat deze hoeveelheid EPA en DHA goed is voor het hart**, goed is voor je gezichtsvermogen* (helpt om scherp te blijven zien) en goed is voor je hersenfunctie*. Het gunstige effect wordt verkregen bij een dagelijkse inname van 250 mg DHA* of 250 mg EPA/DHA**. Dit zijn wettelijk goedgekeurde gezondheidsclaims. Maar liefst 20% van het vet in onze hersenen bestaat uit Omega-3 DHA; het is een belangrijke bouwsteen voor hersenen (zoals calcium dat is voor de botten).

De vitamine D in de visolie is belangrijk voor het behoud van sterke botten en sterke tanden. Vitamine D zorgt mede voor een goede weerstand en speelt een rol bij het behoud van sterke spieren.

Walnoten, lijnzaad, algen, hennepzaad en chiazaad zijn plantaardige bronnen van omega 3. Plantaardige omega 3 is door het lichaam lastig te activeren. De dierlijke variant is daarom aan te raden. Zalm, makreel, haring en de producten van grasgevoerde dieren zijn rijke bronnen van omega 3. Vissen maken niet zelf EPA en DHA aan, maar dat halen ze direct uit algen. 

Schrijf je in voor de inspiratiemail

Schrijf je in voor de inspiratiemail

En je ontvangt wekelijks gratis inspiratie, tips & tricks voor de (h)eerlijke gezonde slanke 'Way of Life!'

 

Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met jouw gegevens. Hiervoor verwijs ik je naar de Privacyverklaring.

Gelukt, jouw inschrijving voor de inspiratiemail is ontvangen!

Share This