Hormoonbalans Granola, suikervrij en eenvoudig te maken

Ik heb een paar favorieten ontbijtjes. Met stip op nummer 1 staat een kom volle yoghurt met blauwe bessen en granola. De muesli, cruesli en granola’s die je in de supermarkt tegenkomt zitten vaak vol suikers en daar ben ik geen fan van. Daarom ben ik gaan zoeken naar een recept voor suikervrije granola. Tot mijn grote verbazing kon ik die niet vinden. Aan de meeste homemade granola’s wordt suiker, honing of bijvoorbeeld agavesiroop toegevoegd. En kokos- of olijfolie. Allemaal ingrediënten die ik juist wilde vermijden. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan en ik kan je zeggen dat de granola zalig is. En ook nog eens eenvoudig te maken. Daarom deel ik heel graag mijn recept voor echte SUIKERVRIJE GRANOLA met je.

Wat heb je nodig voor de hormoonproof granola:

  • Gemengde ongebrande & ongezouten noten. Bijvoorbeeld: walnoten amandelen, paranoten en pecannoten
  • Zaden& pitten. Bijvoorbeeld: lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten of pijnboompitten.
  • Eventueel gedroogd fruit zoals moerbeien, inca bessen, goji bessen, krenten, kokossnippers
  • Speltvlokken (Rude Health)
  • Kaneel
  • Vanillepoeder. Op dit moment is door externe omstandigheden vanillepoeder erg duur. Je kan de vanillepoeder ook vervangen door koek en speculaaskruiden of alleen de kaneel gebruiken.

Hoe maak je de suikervrije granola:

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Hak de noten in kleine stukjes. Kies je ervoor om ook gedroogd fruit te gebruiken, voeg deze dan pas toe als de granola uit de oven komt en goed is afgekoeld. Doe ze in een kom en voeg de zaden en pitten toe. Meng de noten en de zaden & pitten goed. Voeg daarna de kaneel en de vanille toe. Schep het mengsel weer goed door. Leg bakpapier op je bakplaat en spreid het noten/zaden&pitten mengsel goed uit over de bakplaat. Het mengsel kan nu in de oven. Totale baktijd is ongeveer 15 à 20 minuten, afhankelijk van je oven. Schep na ongeveer 10 minuten het mengsel om zodat het goed en gelijkmatig kan bruinen. 

Na de baktijd laat je de mix afkoelen op de bakplaat. Als het is afgekoeld meng je de speltvlokken door de mix. En je homemade Suikervrije Granola is klaar.

Genieten van je homemade SUIKERVRIJE & HORMOONPROOF GRANOLA is heel eenvoudig. Het enige dat je nodig hebt is yoghurt, het liefst volle, vers fruit en 20 gram van je zelfgemaakte granola. Meer dan dit heb je niet nodig om je dag gezond en energiek te beginnen.

Eet smakelijk!

Schrijf je in voor de inspiratiemail

Schrijf je in voor de inspiratiemail

En je ontvangt wekelijks gratis inspiratie, tips & tricks voor de (h)eerlijke gezonde slanke 'Way of Life!'

 

Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met jouw gegevens. Hiervoor verwijs ik je naar de Privacyverklaring.

Gelukt, jouw inschrijving voor de inspiratiemail is ontvangen!

Share This