Bananenbrood ik ben er dol op. Het is zo makkelijk te maken als je maar weet hoe. En dat vertel ik je graag. Om te Leven Zonder Dieet heb je geen hypes of strenge diëten nodig. Het enige dat je nodig hebt is weten hoeveel eten bij je past en daar van genieten.

Bananenbrood is een echte hype voor iedereen die ‘healthy’ wil eten. In plaats van witte suiker gebruik je honing, het liefste honing rechtstreeks van een imker, en bananen. Ook als je ‘healthy’ wil eten is het goed om op de calorieën te letten. Dit totale brood bevat ongeveer 2000 kcal. Zelf heb ik het in 17 plakken gesneden. Dan eet je 117 kcal per plakje. Even vergelijken, 1 plak Pijnenburg ontbijtkoek bevat 93 kcal. Dus minder calorieën, maar wel 3 suikerklontjes.

Gelukkig kan je het bananenbrood goed invriezen. Ik haal steeds 2 of 3 plakjes uit de vriezer.

Wat heb je nodig: 
– 3 bananen
– 150 gram amandelmeel
– 1,5 theelepel bakpoeder
– 3 eieren
– snufje zout
– 2 eetlepels honing
– 25 gram ongebrande noten. Ik heb hazel- en pecannoten gebruikt.
– snufje kaneel
– olie om in te vetten of bakpapier

Zo maak je het bananenbrood:
– Verwarm de oven voor op 170 graden.
– Doe alle ingrediënten in de keukenmachine of bijvoorbeeld blender en meng alles in enkele seconden (niet te lang!) tot een glad beslag.
– doe het bakpapier in de cakevorm of vet de cakevorm in.
– Giet het mengsel in de vorm.
– Zet de cakevorm in de oven en bak het bananenbrood in 55 minuten gaar. Prik eventueel met een cocktailprikker in het brood om te kijken of het goed gaar is.
– Haal het bananenbrood uit de oven, laat het afkoelen en snij het brood daarna in plakken.

Weten hoeveel eten bij je past? Bereken dan hier eenvoudig hoeveel jij nodig hebt om op een gezonde manier af te vallen of om op gewicht te blijven.

Share This
× Hoe kan ik je helpen?