Bananenbrood ik ben er dol op. Het is zo makkelijk te maken als je maar weet hoe. En dat vertel ik je graag. Voor een (h)eerlijke gezonde leefstijl heb je geen hypes of strenge diëten nodig. Het enige dat je nodig hebt is weten wat (h)eerlijke gezonde voeding is, hoeveel eten bij je past en daar van genieten.

Bananenbrood is een echte hype voor iedereen die ‘healthy’ wil eten. Je hebt geen suiker, honing of andere zoetstoffen nodig. De zoete smaak komt van de bananen en de blauwe bessen. Als je ‘healthy’ wil eten èn afvallen, dan is het goed om op de calorieën te letten. Dit totale brood bevat ongeveer 2000 kcal. Zelf heb ik het in 17 plakken gesneden. Dan eet je 117 kcal per plakje. Even vergelijken, 1 plak Pijnenburg ontbijtkoek bevat 93 kcal. Dus minder calorieën, maar wel 3 suikerklontjes.

Gelukkig kan je het bananenbrood goed invriezen. Ik haal steeds 2 of 3 plakjes uit de vriezer. Let op, dit bananenbrood is geen vervanger voor een maaltijd, het is echt een tussendoortje. 

Wat heb je nodig: 
– 3 bananen
– 150 gram amandelmeel
– 1,5 theelepel bakpoeder
– 3 eieren
– snufje zout
– 25 gram ongebrande noten. Ik heb hazel- en pecannoten gebruikt.
– blauwe bessen
– snufje kaneel
– olie om in te vetten of bakpapier (ik gebruik altijd bakpapier)

Zo maak je het bananenbrood:
Verwarm de oven voor op 170 graden. Doe alle ingrediënten, behalve de blauwe bessen, in de keukenmachine of bijvoorbeeld blender en meng alles in enkele seconden (niet te lang!) tot een glad beslag. Doe het bakpapier in de cakevorm of vet de cakevorm in. Als je beslag mooi glad is doe je een eerste laag in je bakvorm tot er een mooie bodem is. Hierna leg je een laagje blauwe bessen op deze laag, vervolgens doe je de rest van het beslag er overheen en als laatste maak je weer een mooi laagje met blauwe bessen. Druk deze aan zodat alleen de bovenkant zichtbaar is. Zet de cakevorm in de oven en bak het bananenbrood in ongeveer 55 minuten gaar. Prik eventueel met een cocktailprikker in het brood om te kijken of het goed gaar is. Haal het bananenbrood uit de oven, laat het goed afkoelen en snij het brood daarna in plakken.

Weten hoeveel eten bij je past? Bereken dan hier eenvoudig hoeveel jij nodig hebt om op een gezonde manier af te vallen of om op gewicht te blijven.

Schrijf je in voor de inspiratiemail

Schrijf je in voor de inspiratiemail

En je ontvangt wekelijks gratis inspiratie, tips & tricks voor de (h)eerlijke gezonde slanke 'Way of Life!'

 

Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met jouw gegevens. Hiervoor verwijs ik je naar de Privacyverklaring.

Gelukt, jouw inschrijving voor de inspiratiemail is ontvangen!

Share This